two stroke

مقدمه موتورهای دیزل


           موتورهای احتراق داخلی با موتورهای بنزینی که بعد از متراکم شدن هوا از جرقه استفاده می کنند فرق دارد.در یک موتور دیزل در ابتدا هوا متراکم میشود که این نسبت تراکم میتواند به ۴۰ بار برسد که در موتورهای بنزینی حدود ۸ تا ۱۴ بار است.

وقتی پیستون به سمت بالا میاید در بالاترین نقطه سوخت مستقیما به هوای فشرده شده که درجه حرارت آن حدودا ۵۵۰ درجه سانتیگراد هست پاشیده میشود.حرارت بالای هوای فشرده شده باعث باعث بخار شدن ذرات سوخت میشود.این سوخت که توسط اژکتورها پاشیده میشود به صورت ذرات بسیار ریزی در میایند در ابتدا حرارت تولید شده سطوحی از این ذرات را بخار کرده و زمان بسیار اندکی طول میکشد تا تمام ذره سوخت بخار شود که همین امر ایجاد تولید صدا در موتورهای دیزل میکند.

این ذرات سوخت در اثر حرارت بالای هوای متراکم شده محترق میشود و انرژی حاصل از احتراق پیستون را به سمت پایین حرکت میدهد.این حرکت به سمت پایین پیستون به میل لنگ منتقل میابد و باعث حرکت موتور میشود.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[uniplace_links]