سيستم استارت موتور كشتي

سیستم استارت موتور اصلی کشتی-۲

سیستم استارت موتور اصلی کشتی در موتورهای مختلف و با توجه به نوع و مدل آنها متفاوت میباشد. در حالیکه تجهیزات بکاررفته در همه مدلها به نوعی یکسان میباشد.

سیستم هوای استارت:

 

کاربردهای Slow Turning Valve در موتورهای بزرگ:

 

  • آماده سازی موتور برای آغاز کار طولانی.
  • Blow Through
  • استفاده به جایTurning Gear
  • اگر موتور به مدت نیم ساعت خاموش بوده بهتر است پیش از استارت خوردن یک یا چند دور با Slow Turning Valve چرخانده شود.



موتور باید بتواند در هر موقعیتی استارت بخورد به همین دلیل برای هر unit یک Starting Valve جداگانه نصب میشود. در موتور های V-Type  نصب Starting Valveروی تنها یک ردیف از سیندرها کافی است.

سیستم استارت موتور کشتی

 

در این سیستم مشاهده میشود که با باز شدن Main Starting Valve ،هوای فشرده شده و تمیز با فشار ۳۰ بار به تمام Unit ها راه پیدا میکند. Distributor  سیگنال Pilot رابه همان Unit که تشخیص داده ارسال میکند و هوا تنها در همان unit مصرف میگردد.

در Reversible Engines نصب Flame Trap برای تک تک سیلندرها الزامی است. در موتور هایی که قابلیت Reverse شدن ندارند نصب تنها یک Flame Trap بین  N.R.Valveو نخستین سیلندر کافی است.

سیستم استارت موتور سولزر:

سیستم استارت موتور سولزر

هوای bar30 در همان ابتدا به دو قسمت تقسیم میشود. قسمتی از آن به Autumatic Valve میرود و وارد سیستم میشود و قسمت دیگر بهLever راه پیدا میکند.

انشعابی که به Autumatic Valve رفته پیستون را به پایین هل میدهد و وارد Pilot Valve میشود و پیستون را به پایین هل میدهد و همانجا گیر میکند.

هوایی که به سمت Lever آمده تنها اگر Turning Gear متصل نباشد به Lever میرسد وقتی Lever فرمان داد از طریق Pre Starting Valve به زیر پیستون Pilot Valve میخورد و آن را بالا میدهد. بالا رفتن پیستون سبب خالی شدن هوایی میشود که از Autumatic Valve آمده بود و بالای Pilot Valve گیر کرده بود.

با خالی شدن این هوا پیستون Autumatic Valve هم سر جای خود قرار میگیرد.

اما هوایی که زیر پیستون Pilot Valve گیر کرده به Distributor میرود در آنجا تصمیم گرفته میشود که هوا باید بر کدام Unit باز شود. که بسته به جهت حرکت و موقعیت پیستونها سیگنال Pilot به یکی از Unit ها فرستاده میشود وهوای اصلی پرفشار در آن Unit جاری میشود.

هوای اصلی پر فشار چگونه به Starting Valve ها راه پیدا کرده است؟ از طریق قسمت بالای Autumatic Valve و عبور از Relief Valve هوا به سر پیستونها میرسد.

Autumatic Valve با انتقال کنترل روی حالت حرکت به طور خودکار باز میشود و هوا میتواند به بقیه سیستم راه پیدا کند.

اگر به هر دلیلی Autumatic Valve دچار مشکل شود میتوان آن را به صورت Manual به راه نداخت و در فرصت مناسب تعمیر کرد.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[uniplace_links]