timing

زمان بندی باز بودن والو استارت

زمان بندی باز بودن والو استارت باید به گونه ای باشد که سیلندرهای مختلف با یکدیگر اندکی Overlap داشته باشند یعنی مادامی که هوا همچنان به سیلندر قبلی باز است جریان آن در سیلندر بعد نیز آغاز میگردد.

زمان بندی باز بودن والو استارت:

زمان بندی باز بودن والو استارت باید به گونه ای باشد که سیلندرهای مختلف با یکدیگر اندکی Overlap داشته باشند یعنی مادامی که هوا همچنان به سیلندر قبلی باز است جریان آن در سیلندر بعد نیز آغاز میگردد. این عمل از ایجاد نقطه کور در حرکت Crankshaft جلوگیری به عمل میاورد.

محاسبه Overlap تحت تاثیر سه فاکتور مهم زیر قرار دارد:

  1. The Firing Interval of the engine.(ترتیب احتراق موتور)
  2. The valve must close before opening of the exhaust valve.(والو استارت باید قبل از باز شدن سوپاپ دود بسته شود)
  3. It must be open after TDC in the direction of rotation.(والو استارت باید بعد از نقطه مرگ بالا در جهت چرخش باز شود)

زمان بندی باز بودن والوهای استارت

تشریح سه فاکتور:

  1. فاکتور اول از ایجاد نقطه کور( نقطه ای که اگر موتور در آنجا متوقف شود استارت نخواهد خورد) جلوگیری میکند حداقل زمان باز بودنValve ها از تقسیم مقدار درجه چرخش کامل Crank Shaft به تعداد Unit ها محاسبه میشود.
  2. فاکتور دوم بیان میکند که هوای استارت باید پیش از باز شدن Exhaust Vailve ها بسته شود تا هم هوا هدر نرود و هم خطر انفجار به حداقل برسد.

به یاد داریم که Exhaust Vailve  ها معمولا ۲۰ درجه پیش از BDCباز میشوند.

  1. فاکتور سوم میگوید که Valve Starting باید حداقل حدود ۱۰ درجه بعداز TDC گشوده شود.

زمان بندی باز بودن والو استارت

مثال:

اگر این سه فاکتور را در یک Two Stroke Engine با شش سیلندر اعمال کنیم به این نتیجه میرسیم که میتوانیم Valve Starting را بین ۶۰ تا حدود ۱۵۰ باز نگاه داریم عملا در چنین مثالی Valve Starting حدود ۱۲۰ باز میماند.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[uniplace_links]