تایمینگ

تایمینگ موتورهای دو زمانه

تایمینگ موتورهای دوزمانه

تایمینگ موتورهای دوزمانه

 

۱-۲:مرحله تراکم

۲-۳:مرحله پاشش سوخت

۳-۴:مرحله قدرت

۴-۵:مرحله خروج گازهای احتراق

۵-۶:تنفس(scavenging)

۶-۱:مرحله قبل از تنفس(post scavenging)

 

۱:تقریبا ۱۱۰ درجه قبل از نقطه مرگ بالا

۲:تقریبا ۱۰ درجه قبل ار نقطه مرگ بالا

۳:تقریبا ۱۲ درجه  بعد از نقطه مرگ بالا

۴:تقریبا ۱۱۰ درجه بعد از نقطه مرگ بالا

۵:تقریبا ۱۴۰ درجه بعد از نقطه مرگ بالا

۶:تقریبا ۱۴۰ درجه قبل از نقطه مرگ بالا

 

در موتورهای دو زمانه ترانک که سیلندر توسط چرخش میل لنگ روغنکاری مشود در نقطه مرگ بالا قسمت پایین پیستون پورتهای ورودی هوا را می بندد و مانع از ورود هوای scavenge  به قسمت crankcase میشود.از معایب این نوع موتورها علی رغم وزن کم آنها ،روغنکاری سیلندر است که این روغن از طریق پورتهای هوا وارد قسمت scavenge شده و ریسک آتش در این قسمت (scavenge fire)را افزایش میدهد.همچنین باعث کثیف شدن پورتهای هوا میگردد و مقدار هوای ورودی را کاهش میدهد.

همچنین میزان فرسایش و خوردگی لاینر در این نوع موتورها بسیار زیاد میباشد که نتیجه آن ورود هوای scavenge به درون crankcase است که احتمال انفجار crankcase explosion  را زیاد میکند.همچنین گازهای حاصل از احتراق با روغن در قسمت scavenge space  ترکیب شده و باعث افزایش خوردگی در این نواحی میشود.

این نوع طراحی برای موتورهای با قدرت کم ماکزیم تا ۵۰۰۰ kw مورد استفاده قرار میگیرد.

برش مقطعی از یک موتو  GV در شکل زیر به نمایش گذاشته شده است.

enging

enging




One thought on “تایمینگ موتورهای دو زمانه

  1. مدیر سایت نویسنده نوشته

    با سلام.متشکرم از نظرتون.مشخصات موتور سرعت پایین ۱۱۰ دور در دقیقه موجود است.برای ۱۲۰ باید فایلهای موجود چک شود.بعد از بررسی برای شما ایمیل خواهد شد.

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[uniplace_links]