automatic starting air

استارت معکوس موتور اصلی کشتی

استارت معکوس موتور اصلی کشتی در بیشتر مواقع مورد نیاز میباشد که جهت چرخش پروانه باید تغییر پیدا کند.

بسیاری از مواقع پیش میاید که نیاز به تغییر جهت حرکت پروانه داریم.

اگر کشتی مجهز به gear box نباشد ، این کار را میتوانیم با تغییر pitch propeller انجام بدهیم و یا اینکه ترتیبی دهیم تا موتور به صورت برعکس کار کند.

روشهای متداول Reversing:

عمل حرکت برعکس موتور چیزی جز تغییر تایمینگ نیست.

در موتورهای دوزمانه سوپاپ هوا وجود نخواهد داشت و سوپاپ دود هم در صورت وجود عملا متقارن عمل میکند و نیازی به Retime شدن ندارد.

پس تنها چیزی که باید تنظیم شود تایمینگ پمپ سوخت است.

برای تغییر تایمینگ سه روش عمده وجود دارد:

  • Lost motion clutch: در این روش  میل لنگ یا میل بادامک بطور کامل متصل نیست و اندکی خلاصی دارد.برای برگرداندن میل بادامک به وضعیت astern از یک سرووموتور استفاده میشود. این روش در سولزر RTA استفاده میشود.
  • در روش دیگر میل لنگ و میل بادامک نسبت به هم ثابت هستند. اما خود بادامکها روی میل بادامک ثابت نیستند.{Wharton p112}
  • در جدیدترین روش ، بادامک و میل بادامک هر دو ثابت هستند و تنها follower کمی میچرخد. این مدل از مدلهای دیگر ساده تر و سبکتر میباشد.

جدیدترین روش برای Reversing :

استارت معکوس موتور کشتی

در این روش بادامک و میل بادامک اندکی میچرخد تا با تایمینگ جدید سازگار شوند. لینکی که این چرخش را پدید میاورد توسط یک سیلندر پیستون نئوماتیک عمل میکند.

این روش هم اکنون در موتورهای B&W  استفاده میشود.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[uniplace_links]